mandag den 19. november 2012

Novemberdage

Natureness er et forsøg på at udvikle et pædagogisk supplement til ACT og Mindfulness, som tager udgangspunkt i naturen.
Min påstand er, at der altid er noget at glæde sig over i naturen, men hvordan så med november?
Digteren Henrik Norbrandt skrev engang, at året har 15 måneder: december til oktober, og så - november, november, november og november - . Jeg må sige, at jeg er uenig.
Lige nu skinner solen f. eks., og naturen står endnu i efterårspragt. Når bladene falder vil vi stadig kunne blive inspireret af træernes silhuetter, grenenes farver, barkens eventyrlige figurer, samt de røde bær.
På Stress og Jobmestring er vi igang med hold nr. 18. Jeg underviser stadig i Natureness om torsdagen, og kursisterne nyder det angiveligt. Jeg nyder det også, og bliver helt ydmyg, når deltagerne lige så stille finder deres gamle færdigheder frem.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar