mandag den 17. december 2012

Fodspor i sneen

Natureness er stadig på forsøgsbasis, og jeg har været spændt på, hvordan det vil gå i vinteren når det blev koldt og mørkt og vådt. Vi har dog indtil videre været heldige med vejret, men der hár været udsagn som f. eks.: "Åh, jeg har ikke lyst i dag, det er koldt uden for!" Det samme udsagn blev imidlertid en time senere forvandlet til: "Åh hvor var det godt jeg kom af sted!"
Vi har som nævnt tidligere også mulighed for at bruge vores mange drivhuse, men som regel bliver kursisterne uden for.
Hvis det virkelig kniber, så underviseren må ty til "snyd", det skete f. eks. sidste tirsdag, så har jeg en helt speciel naturfilm. Den er svensk, hedder "Ljusår" (Lysår), er lavet af Mikael Kristersson og viser på 100 minutter årets gang i en svensk landsbyhave. Den er detaljeret og flot, er uden tale og musik, og er meget meditativ. Den kan købes via Internettet.
Jeg vil ønske jer alle en god jul og et godt nytår!
I får lidt billeder fra en decembertur:

 
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar